14 juni, 2009

heisann sveisann!

Nå sitter jeg ute på verandaen med pc’en på fanget, og det er mye mulig det her blir det siste innlegget før jeg forlater mitt andre hjem. For hjem skal jeg! På onsdag stroppa vi opp og dro til Detroit, så nå ligger passet trygt oppe i skuffen på rommet mitt. Akkurat der jeg trodde det gamle lå, men jeg tror ikke kommoden spiser papir… Men bilturen gikk rimelig smertefritt, så vi var hjemme til middag. MAT<3

På torsdag skjedde det ikke så mye som jeg kan huske, bortsett fra at vi var på grilling med speidergruppa til Greg på kvelden. Så da fikk jeg jammen mat da og :p Og da jeg kom hjem la jeg meg ute i hengekøya og ringte C. Etter en god time der ute begynte det plutselig å lukte stinkdyr, så da bestemte jeg meg for å rømme inn, og fortsatte galskapen inne. For stinkdyrstank er ikke noe man vil bade i -.- Ugh, det er nasty!

Kohl’s hadde super salg, så da måtte jeg såklart på shopping! Men jeg prøvde å begrense meg da. På onsdag sendte jeg nemlig en giga boks hjem, det kosta meg den vidunderlige sum av $216. Posten burde seriøst senke prisene sine!! Men jeg kjøpte gave til Jess, siden jeg skulle i bursdagen hennes senere på kvelden. Da vi kom hjem var Marcia i krigshumør av en eller annen grunn, så jeg løp og gjemte meg i dusjen. Da jeg krabba meg ut av badet var Grandma her, og hun ga meg perler ^^ Altså, nå veit ikke jeg så mye om perler, men de ser fine ut. Dessuten så kosta de $80 i følge prislappen, så de er ikke bare ræl liksom (: Jeg dro til Jess sånn i 6-tida. Vi spiste Hanky-Pankies og dælka rundt i et par timer før vi gikk ut og lagde bål. De hadde en diger haug med kvister bak i hagen, men det måtte selvfølgelig regne dagen før. Tror vi brukte en time før vi fikk fyr på den jævla greia… Men da det først kom i gang brant det skikkelig! Og noen idioter slutta aldri å legge på mer kvist på vårt flotte bål, så vi satt ute til klokka var halv tre. Men man kan aldri se for mange møll sverme rolig inn mot flammen, før de plutselig bare suser ned i flammene! Dessuten så kan man jo fange sånne elektriske insekter som lyser i mørket. Har vi de i Norge?? Jeg har aldri sett det tror jeg… Jaja, etter at vi kom inn satt vi bare rundt i halvannen time, før alle slokna nede i kjeller’n. Bortsett fra Randy da, han følte visst han fortjente senga til Jess, lille sniken! Uansett, folk begynte å dra i 6-tida, så det ble en rimelig urolig søvn på gulvet under familien Reed’s magiske bord.

Jeg ble henta litt over 10 i går, klar for min siste lørdag med familien. Vi dro inn til Cleveland, og første stopp var West Side Market. Det er et marked som har så å si ALT, både fra USA og resten av verden. Så Marcia fikk kjøpt seg mer brunost, og jeg kjøpte GLØGG!! <3 Okei, det er kanskje ikke helt gløggsesong, men jeg må jo ha amerikanerne til å smake på det :D De hadde også fiskeboller og en rekke andre hermetikkbokser med fiskegreier i. Men Sverige er tydeligvis ledende når det kommer til ansjos?? Uansett, det er skikkelig rart å se norske matvarer igjen… Etter vi hadde kjøpt noen godbiter gikk vi til markedsplassen utafor. Der satt verdens heiteste fyr og solgte bilder av gamle Cleveland. Det stod ”SILJE” i store bokstaver over hele han, og jeg vurderte sterkt å kidnappe’n og ta han med meg hjem. Men koffertene mine truer med å sprenge vektgrensa som det er… Jaja, uten min Prince Charming dro vi videre til en park, hvor vi startet familiekosen med en fantastisk middag fra McDonalds. Usj, enten så smaker kyllingnuggetsene mye verre enn hjemme, eller så har smaksløkene mine vært lamme i 17 år! Det smakte jo DRITT D: Men vi vralta langs Lake Erie en liten stund, før Greg ble altfor sliten og vi vendte nesa hjemover (nei, det tok ikke så lang tid før han ble sliten…) På veien hjem droppa vi innom noen venner av familien. De har verdens feiteste labrador, I swear! Synes egentlig synd på den bikkja…

I dag dro vi i kirka (har ikke vært der på 3 uker, wohoo). Da vi kom hjem la jeg meg ut i sola og leste ferdig Watchmen. Så nå kan jeg endelig se filmen med god samvittighet! For en halvtime siden ga jeg min kjære lillebror en aller siste klem før han drar på cruise med Grandma. Litt misunnelig da liksom, jeg vil og på cruise! Men skal benytte de siste dagene som storsøster til å hæsje med Greg :p

I går, da jeg kom hjem, slo jeg på tv’en, og de sendte jaggu meg motocross! Wohoo, det var fra outdoors serien, så det var jo gøy ^^ Jeg har seriøst motocross på hjernen om dagen! Jeg tror jeg drømte om det 4 ganger forrige uke. Uansett, jeg er så sykt innstilt på å kjøre når jeg kommer hjem. Pengene fra sommerjobbinga kommer nok til å gå til sykkel, selv om det ikke er verdens mest fornuftige ting å gjøre… Men jeg kan ikke vente!! Beina har ikke spilt helt på lag de siste ukene, men jeg begynner med behandling rett etter jeg kommer hjem, så håper at de kommer tilbake til der de var for en 2-3 mnd siden!

Hmm, jeg bestemmer meg sikkert for å skrive et eller annet ufornuftig før jeg drar på onsdag :p
Men vi sees snart da <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi SES :D <3
Klem Tonje

Anonym sa...

Silje! Vi kan dra på cruise sammen, veitt;D
Nå er det ikke lenge til du er hjemme! omg, gledeseg :D
Blir såå bra å se deg igjen :D
Rawr fra Guro ^^,