07 juni, 2009

JÆÆ

Okei, jeg hadde ikke tenkt det skulle gå så lang tid før jeg fikk posta det her… Men det har ikke skjedd så himla mye uansett :P Bortsett fra at det har vært sykt varmt og jeg dør av allergi… Men overlever vel den. Eller jo, det var den søteste pusen ute i hagen her i går! <3 Den var så skjønn ^__^

Da har jeg vel utsatt blogginga lenge nok! Det var siste skoledag på fredag, så innen jeg får posta det her har jeg hatt ferie i ei uke alt! Syke tilstander… Anyways, fredagen var utrolig slækk. Vi kom på skolen og bare dassa rundt i et par timer før graduation practice begynte. Siden Katrin og jeg ikke får gå med seniorene satt vi bare bakerst og så på. Deretter spiste vi lunch bak i senior court yard’en, mr. Sally og mr. Kaminski stod for grillinga, og det var ingenting å si på hamburgerne ^^ Etter lunch dassa vi rundt some more, og nøt det faktum at vi kunne gå ut og inne og vandre i gangene uten å bli slått halvt i hjel! Hvis jeg skal nevne en stor forskjell mellom norske og amerikanske skoler må det være at her sitter du inne i et klasserom, og der blir du til klokka ringer, og du har da 3 minutter på å vralte deg til neste rom. Og nåde den som rusler i gangen uten skriftlig tillatelse fra kontoret! Jaja, det kan jo hende at de har en pistol!!

På lørdag var jeg på sykkeltur faktisk!! Det var kjempekos å komme ut i natur hvor man faktisk følte at man var i naturen, og ikke bare 20 meter unna asfaltvegen liksom. Speidergruppa til Greg hadde ”langtur”, og de fire av oss som fullførte endte vel opp med å sykle om lag 10 miles. På 4 timer… Det var skikkelig hardt ja! Men jeg har ikke sykla på et helt år, og etter fire timer hadde jeg faktisk ikke vondt i rumpa i det hele tatt. Det sier vel sitt opp sofaputa Chris har som pute på sykkelen sin x) Jææ, det var nå gøy da! Jeg så til og med en kjempestor blå fisk i et av vannene vi passerte! YAY.

Søndag ble en mindre morsom dag for min del… Jeg var alene hjemme og begynte å pakke sammen greier som jeg har tenkt til å sende i posten. Rydda i det meste, og plutselig gikk det opp for meg at jeg ikke hadde sett noe til passet mitt. Sjekka skuffen hvor jeg trudde det skulle være, men ble ikke sånn altfor stressa da det ikke var der. Det måtte jo være der et eller annet sted! Etter et par timer med leting derimot begynte jeg å bli litt mer usikker… Så ja, passet mitt er borte!! Oooopss.

På mandag dro vi til Cedar Point, som er en kjempestor fornøyelsespark. Alex måtte på skolen, men ellers var vi fullt klare for en dag med lek og moro! Da vi kravla oss ut av bilen merka vi fort at det var en god del kaldere enn hva man kunne foretrukket… Dagen var også delvis preget av regn, men jeg fikk da stort sett kjørt det som var av berg og dalbaner! Kjempeartig, spesielt med tanke på at ”Dragen” i Legoland er den eneste berg og dalbanen jeg noen gang hadde kjørt før dette her x) Da vi kom hjem hadde vi det beste tordenværet!! Vi fikk inn stormvarsel på tv’en, men det er jo ikke akkurat noe nytt. Jeg var dødssliten etter en lang dag, så gikk og la meg 5 min. etter det stormvarselet. Og akkurat i det jeg gikk opp trappa braka det løs Ü Det virka som om Britney Spears hadde løpt inn i et bekmørkt rom, og en horde av paparazzi fulgte etter! Det bare lynte og lynte og lynte i et kjør, fra alle kanter! Og i bakgrunnen kunne jeg hele tiden høre en sånn jevn romling… Det er det merkeligste tordenværet jeg noen gang har opplevd, men det var kjempepent å bare sitte og se på lynet <3 Det er første gang jeg har hørt vær-sirena dem har borti gata her et sted, så det var jo også litt av en opplevelse :p

Litt shopping måtte jeg selvfølgelig få tid til før året er over, så jeg dro med meg Katrin på vår siste shoppingtur noen sinne! Det er så sært å tenke på alle de folkene jeg antakeligvis aldri kommer til å se igjen!! D: Men vi fikk nå handle litt da, så det var kos…

De siste par dagene har basically gått med på å ringe rundt til diverse kontorer og prøve å få tak i det vi trenger av dokumenter for å skaffe er nytt pass til meg. Det har vært skikkelig sliiiit! Men jeg tror vi har alt vi trenger nå, og fakset en rekke papirer til en dude i Detroit i dag. Han skal sende det til NYC, de skal fikse whatever og deretter sende det tilbake til duden i Detroit. Så må jeg reise opp dit for å betale, signere og la han sette inn et nydelig nytt passbilde i mitt kommende hastepass! Men ja, jeg kommer hjem i tide <3 Marcia er litt stressa trur jeg, og ikke helt fornøyd med at hun må skysse meg til Detroit, men sånn kan det nå gå… Det som irriterer meg mest er egentlig det faktum at passet mitt er borte. Greit nok, jeg finner ikke alltid neglefila eller den venstre tøffelen til mamma, men når det kommer til viktige ting som skole, papirer og penger så er jeg ganske så organisert. Jeg har aldri hatt et eneste glemmekryss eller sen oppgave på skolen, men så må jeg selvfølgelig miste et pokkers pass!!! Jeez -__- Menmen, jeg har lett i minst 6 timer rundt inne på rommet her, og det er enkelt og greit borte. Så sånn er det…

Jeg har altfor mye bagasje, hjelp!! Tror jeg må kjøpe meg en ekstra koffert ellerno… Med mindre jeg vil bruke 10 000 på å sende klær i posten… Huff x)

1 kommentar:

Anonym sa...

:D På tide at du kommer deg hjem :D Bra du fikk fiksa passet slik at du kommer deg hjem :D Gleder meg masse til å se deg :D
Klem fra Tonje :)