14 april, 2009

It's time to get back to business...

Jeg kan i hvert fall si med en gang at det har vært en veldig annerledes påskeferie enn hva jeg er vandt med! Det er første gang på så lenge jeg kan huske at vi ikke har vært og stått på ski på et fjell et eller annet sted. Men det er jo ikke nødvendigvis noe negativt ved det :P
Vi dassa litt rundt på lørdagen, og jeg rakk til og med å spise reste-fiskeboller til lunsj. Nom nom! Flyturen tok to og en halv time ellerno, så landa i Orlando på kvelden litt før åtte eller noe sånt. Husker egentlig ikke, men åtte høres ut som et fint tall, syns du ikke? ^^
Uansett, fikk huka tak i all bagasjen etter en stund, og deretter gikk vi for å hente leiebilen vår. Må også legge til at den køen foran Alamo skranken var umenneskelig lang -.- Men bilen var blå, så da er jo alt bare fryd og gammen :D Vi fikk krøkka oss fram til leiligheten hvor vi skulle bo første natta. Den var svææær med masse speil og greier. Vi måtte jo ha litt mat, så tok med fam’en på Cici’s, som er en pizzarestaurant noe liknende Peppes, bare sykt billig… Fikk handla oss litt mat på en liten butikk like oppe i gata, så da var vi all set for å stå opp tidlig og dra til Epcot dagen etterpå <:

Kravla oss opp e halvtime seinere enn planlagt. Deretter måtte jeg gjennom den smertefulle prosessen det er å dele bad med tre andre… Jeez, det kommer til å bli hardt å komme hjem xD Epcot var veldig interessant, og det er vel den Disney parken jeg likte aller best. Det var den eneste parken hvor vi faktisk kunne ølse rundt uten å stå og tråkke i kø hele tida. Vi så vel mer eller mindre det som var der inne, inkludert Norge. Som nordmann må jeg jo si at det ikke var helt realistisk, men men. Det ble masse bilder, og det var vel i Epcot vi så de fleste disney figurene. De er så søte!! Ü Fikk dratt ut i verdensrommet og kjørt gjennom menneskets historie på jorda i relativt kort tid, så man skal vel ikke klage. Vi stod også i kø i nesten 2 timer for å kjøre en sånn test track som General Motors hadde satt opp. Tok 4 minutter ca, og det var bare det siste ene minuttet som faktisk var noe å snakke om. JEI…
Var vel 11 timer i parken, så relativt sliten da vi kom hjem. Karwowskiene hadde ankommet i løpet av dagen, så vi skravla litt med dem før vi omplasserte oss til leiligheten hvor vi tibragte resten av uka. Den var liten, og jeg og bruttern hadde gleden av å dele en sovesofa som var utrolig svairygga på midten. Teit opplegg.

På mandag drog vi til Animal Kingdom, som klart var den stusseligste parken der nede... Det var nesten ikke dyr der. Men vi dro på en safari til ”Afrika” som var veldig ålreit, også så vi et 3D show kalt ”It’s tough to be a bug”. Det var skikkelig morsomt, dessuten var det ikke kø i det hele tatt! Det viste seg å være et ytterst uvanlig fenomen der nede. Vi brukte ikke riktig så lang tid i parken, men jeg husker egentlig ikke hva vi gjorde den kvelden. Drakk vin? Hmm, vi satt sikkert bare og så på tv ellerno…

Tirsdagen kom, og vi skulle ha med oss Karwowski kidza. Dagens mål var Hollywood Studios, og jeg må i grunnen si at opplegget var bra. Denne parken har masse show og forskjellige tourer og berg og dalbaner. Det eneste problemet var at parken var proppa med folk, og det var 2-3 timers ventetid på ALT! Fikk med oss et Indiana Jones show, stunt show og generelt titta litt rundt. Men gutta er ikke så interesserte i å bare gå og se, så vi drog hjem sånn i 4-tida. Men det var jo greit, for da rakk jeg å dusje før vi drog på Cirque du Soleil. Dette er garantert høydepunktet på hele Florida-turen for meg! Vet ikke om jeg skal prøve å forklare det en gang, jeg tror ikke ordforrådet mitt er godt nok vedlikeholdt til halvveis beskrive hva vi så engang! Det var helt sinnssykt, nydelig, heftig, spektakulært… Ja! Det ble 90 minutter med et bredt smil i trynet, masse klapping og en følelse av total bliss <3 Billettene var dyre, men seriøst. Jeg kunne sett det showet hver eneste kveld :’D

På onsdag chilla vi hjemme, sov til klokka 12 ^^ Det var digg å hvile beina en dag, de ble rimelig såre i løpet av uka. Dælka litt rundt inne på det området hvor leiligheten vår lå, og med det var det jaggu tid for middag :P Vi dro på et sånn pirat-middag show. Det var en blanding av skuespill, sang og akrobatikk samtidig som man spiste kyllinglår. Må bare utmerke at det er den første restauranten jeg har vært på som ikke har kniver x) Men ja, det var ålreit!

Man kan jo ikke dra til Florida uten å ha en dag på stranda! Så på torsdag pakket vi solkremen og kjørte ut til Madeira Beach på vestkysten. Det var kjempefint! Vannet var kaldt, men man blir jo vandt til det :P Dessuten så hang Stian, X og jeg etter en båt i fallskjerm! Det var mye mindre spektakulært enn jeg trodde det skulle være x) Var drit nervøs før vi dro opp, men det var jo ikke skummelt i det hele tatt. Det var fint å være oppe i lufta og se utover stranda og sjøen, men for min del kunne de godt ha hatt litt mer action. Og jeg er pingle, så det burde vel si en del… I godt lys og litt godvilje kan jeg nå skimte et lite bikini skille, og jeg har fått en håndfull fregner. Har for øvrig lovet å donere et par av dem til Guro…

Fredag var min siste dag… Drog oss opp tidlig for å få litt tid i Magic Kingdom. Fikk sett slottet til Tornerose, titta rundt, og tatt noen karusell saker. Koslig det vett! Krabba oss tilbake og pakka siste rest. Deretter forlot jeg nordmenna til seg sjøl og dro hjem til Sharon. Det har vært en helt utrolig bra tur, og kos å se folket igjen : ) Og jeg har offisielt blitt avhengig på Amazon sin strawberry&kiwi drikk. Yum!

Skole i morgen, så må vel sove litt. Har på følelsen av at det er masse jeg glemte å skrive om i det innlegget her, men det er vel for så vidt ikke noe nytt :P

Love you guys : *

1 kommentar:

Anonym sa...

Cirque du Soleil <3
Du er heldig !
- Tonje